התקשרו עכשיו: 050-7407632

על עצמי

צלם חתונות

שמי שגיא, בעל חברת wedding art. ציור ואמנות הם חלק בלתי נפרד ממני מאז שאני זוכר את עצמי.

אבי וסבי היו צלמים מוערכים, כך שטבעי היה שהאהבה לצילום תחלחל גם אלי.

מעבר ללימודי הצילום, למדתי גם אומנות וציור (סדנת אומן- הרמה הגבוהה ביותר) וכל אלו הגבירו אצלי

את האהבה לצילום ולצילום חתונות בפרט.

אני רואה זאת כזכות גדולה לתעד את היום המאושר בחייהם של זוג שמתחתן או לתעד אירועי חברה וכנסים,

ועושה זאת באהבה רבה

תוך גיוס כל הידע והכישרון שלי בתחום.

בחירת צלם לחתונה

כשמחליטים להתחתן, ברור לבני הזוג שהעניין לא הולך להיות פשוט. ארגון חתונה הוא כאב ראש לא קטן. יש המון דברים שצריך לדאוג להם והעלויות הכספיות לא קטנות. בין היתר צריך לדאוג לשמלת כלה, טבעות, חליפה לחתן, סלון כלות, מאפר/ת, די-ג'יי, אולם/גן אירועים, קייטרינג ועוד ועוד. הצלם יוצא דופן מכל אלו, בכך שלאחר שהחתונה מסתיימת, הדבר היחיד שנשאר באמת וחוזרים אליו שוב ושוב, גם שנים אחרי, הם הצילומים. האם ראיתם פעם זוג שהתחתן וחזר לאחר תקופה כלשהיא לדי-ג'יי על מנת להיזכר בחתונה? או שחזר לאולם האירועים כדי להעלות זיכרונות? סביר להניח שלא…  לצילומים תמיד חוזרים מכיוון שהם הדבר המוחשי היחיד שנשאר ולכן החשיבות הגדולה שיש בצילום החתונה ובבחירת הצלם. כשבאים לבחור צלם לחתונה יש לקחת בחשבון מספר דברים –

ניסיון- צלם החתונה חייב להיות בעל ניסיון בצילום חתונות. הניסיון חייב להיות בתחום הספציפי של צילום חתונות ולא בתחום צילום אחר. צילום אדריכלות או צילום נופים וטבע, לא מעידים כלל על ניסיון בצילום אירועים או צילום חתונות, שהוא תחום שונה לחלוטין. לכן הצלם חייב להיות בעל ניסיון בצילום חתונות, לדעת לעבוד באירוע אינטנסיבי כמו צילום חתונה ולדעת להגיב בזריזות גם למצבים או לבעיות לא צפויות.  מצד שני-  ניסיון רב מדי או עומס עבודה רב מדי בתחום גם הוא לא אידיאלי. צלם שעוסק בתחום הרבה שנים ומצלם חתונות לעיתים קרובות מאוד על בסיס כמעט יומיומי, סיכויים גדולים מאוד שהחתונה שלכם תהיה בשבילו " סתם עוד חתונה" כמו זו שהייתה לו אתמול וזו שתהיה לו מחר. כמו כן, צלם חתונות עם עומס עבודה רב מדי , עלול להגיע לחתונה שלכם עייף, גם פיזית וגם מנטלית ( כמו כל דבר שעושים יום – יום וחוזר על עצמו) דבר שיפגום בריכוז ובערנות שלו ומן הסתם יפגע גם ביצירתיות שלו בזמן האירוע שלכם, מכיוון שהוא עדיין לא התאושש מהחתונה שהייתה לו אתמול והראש שלו טרוד בחתונה שתהיה לו מחר. לכן חשוב לבחור צלם חתונות בעל נסיון, שיש לו עדיין את ההתלהבות ואת ה"בעירה הפנימית" ולא צלם שחוק ועייף מנטלית.

עבודות-  חשוב כמובן לראות עבודות קודמות של הצלם ולוודא שאתם מתחברים לסגנון הצילום של הצלם. יש זוגות שיאהבו סגנון יותר מבוים ויש כאלה שיעדיפו סגנון צילום ספונטני יותר. אמרו לצלם מה הסגנון המועדף עליכם. וודאו כי הוא מתחבר גם לסגנון הזה. כדאי לשים לב שצלם החתונות לא מנסה להרשים אתכם בעזרת כמות גדולה של צילומים. יש צלמי חתונות שהדרך שלהם להרשים לקוחות היא ע"י הצגה של אלפי תמונות. לרוב, צלמי חתונות שמנסים להרשים ע"י צילום כמות גדולה של תמונות, מצלמים את אותה תמונה מספר פעמים וכך מגדילים את ה "נפח"  של הצילומים. בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת".  אמר פעם איש חכם : "אם אין לך מה להגיד, תחזור הרבה פעמים על אותו משפט וכך ייווצר רושם שיש לך הרבה מה לומר". צילום חתונה הוא כמו לספר סיפור, את סיפור החתונה שלכם. האם קראתם פעם ספר שכל משפט בו חוזר על עצמו 10 פעמים ברצף? סביר להניח שלא… אותו דבר בצילום.

החיבור האישי עם הצלם-  צלם החתונות הוא בעל המקצוע היחיד מבין בעלי המקצוע בחתונה שמלווה אתכם גם לפני תחילת החתונה וגם הרבה אחרי שהחתונה נגמרת. חשוב לראות שהצלם הוא אדם אמין, מקצועי, בעל אופי נוח ושנעים להיות איתו, מכיוון שהוא ילווה אתכם באופן צמוד כל היום. צלם החתונה צריך להשרות עליכם אווירה נוחה ונעימה. יחד עם זאת חשוב לזכור שצלם חתונה הוא לא קומיקאי או סטנדאפיסט שבא רק כדי לבדר אתכם. זה כמובן נחמד מאוד אבל קודם כל הוא צריך לתפקד כצלם. צלם טוב צריך לא רק לספק תמונות יפות, אלא גם לדעת איך להתנהל בזמן החתונה. צלם החתונה צריך להיות אדיב ומנומס כלפי האורחים כולם. הוא צריך להיות מחויב לחלוטין לאירוע שלכם, שזה אומר לא להעלם פתאום באמצע האירוע ( גם אם זה "רק לסיגריה" ) , לא לנהל שיחות טלפון בזמן האירוע כדי לא לפספס רגעים חשובים. צלם חתונות טוב צריך להבין את תפקידו ואת גודל האירוע שהוא מחויב לו ולתפקד בהתאם.

 

ציוד וגיבוי-  צלם חתונות טוב אומנם ידע להוציא תמונות טובות גם מציוד שהוא לאו דווקא החדיש ביותר, אך הציוד חייב להיות ברמה מקצועית מספיק על מנת לא להגביל את יכולותיו של הצלם בזמן החתונה. הצלם צריך להיות מצוייד לפחות במספר עדשות שונות מכיוון שאין עדשה אחת שיכולה לעשות הכל. כמובן שגם שאר הציוד חשוב לא פחות- פלאשים, כרטיסים, גופי מצלמות וכו'. נושא חשוב מאוד הוא נושא הגיבוי. לצלם צריך להיות גיבוי לכל ציוד חיוני שיש לו, כלומר לפחות שתי מצלמות ( למקרה שאחת מתקלקלת בדיוק ברגע הלא נכון) , מספר פלאשים, מספר עדשות, סוללות, כרטיסי זיכרון וכו'. למצלמות מקצועיות יש שני כרטיסי זיכרון שהתמונות נשמרות על שניהם במקביל, כדי למנוע מקרה שתקלה בכרטיס הזיכרון תגרום לאובדן תמונות.

איך מוצאים צלם לחתונה-  יש לא מעט דרכים למצוא צלם לחתונות מומלץ. דרך אחת היא המלצות מחברים שכבר התחתנו ומכירים צלם חתונות טוב. דרך נוספת היא חיפוש באינטרנט. ישנם לא מעט אתרים הממליצים על צלמים, וגם חיפוש עצמאי ברשת האינטרנט אחר צלמים יניב תוצאות רבות. דבר אחד שחשוב להיזהר ממנו הוא מרשימות של "מומלצים" או "המלצות" שזוגות מקבלים מספקים למיניהם ובעיקר מאולמות וגני אירועים. "רשימות מומלצים" אלו הן לא המלצות כנות ואמיתיות , אלא עוד דרך של האולמות או גני האירועים לעשות עוד כסף. יש אולמות וגנים עם "רשימות מומלצים" והזוג יכול לחשוב בטעות שמישהו מטעם הגן או האולם באמת טרח לבדוק לפי כל הפרמטרים המקצועיים את טיבו של הצלם או הצלמים עליהם הם ממליצים בכזו התלהבות… כמובן שלרוב לא כך הדבר, ואותה "רשימת מומלצים" היא עוד דרך של האולם לעשות קצת כסף על חשבון ספקים חיצוניים שונים. יש מקרים בהם אולמות מגדילים לעשות ודורשים מספקים שלא ברשימות שלהם סכום כלשהוא, או חתימה על חוזה "לא אנושי" כלשהוא.

סיכום-  ההתנהלות של הזוג מול צלם החתונה לא מסתיימת עם תום האירוע אלא נמשכת הרבה אחרי. צילום חתונה הוא חלק חשוב מאוד באירוע שהוא כנראה המרגש והחשוב ביותר שלכם. זהו תחום לא פשוט כלל, בניגוד למה שלפעמים חושבים, צילום חתונה דורש מהצלם הרבה אחריות, רצינות, רגישות ומקצועיות. התכונות הללו של צלם החתונות יקבעו במידה רבה את איכות החתונה שלכם ואת איכות החוויה שתישאר אחריה. צלם חתונות הוא למעשה גם אומן (שהרי הצילום הוא בסופו של דבר אומנות) והוא גם איש מקצוע שממשיך לטפל בענייניכם גם לאחר שהוא מסיים לצלם את חתונתכם. חשוב להתחיל בתהליך בחירת הצלם לחתונה מספר חודשים לפני האירוע כדי לעבור את התהליך בצורה רגועה ושקולה ולא מתוך לחץ של זמן.

שיהיה במזל

שגיא Wedding Art

שריינו לכם מקום
לחצו כאן ומלאו פרטיכם

אנא השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

    קידום אתרים בצפון קידום אתרים בגוגל